Thursday, April 23, 2009

Thursday 23rd April

assalamualaikum n happy day for everyone..hehehe..

yesterday..Mr Ibrahim promised me to pick me up and follow him to do DATA docket.. sebab petang semalam kan tak jadi..hoho~ around 9am.. Aku ikot beliau ke Sri Iskandar.. data TNB punya ape tah ( yg aku pikir keje aku je ) down.. so.. lets go!!


balik kampung..hoho~ erk... wrong channel~!hah! ini gambar otw ke SIR
pastu pi sarapan jap~..sementara tggu Pakcik A.Razak.



artszfar..ko kata ko ngn pakcik2 mu bagai batman n Robin rite? n benda kotak ni ko kata BATmobil.. hoho.. hah~!! ni dia GABANmobil aku.dem...gaban skrng nek van..alamak~!aku da merepek../me away~

Ni fiber cabinet that we're lukin for.



Attention : We're not watching TV okie~!
nota kaki kanan mu : ensem kan yg berjacket hitam tu~


nak tgk apa yg kami wat???
hohohoh~


ni hah~! tuka pair.. d-side yg not working.. and test the receiving signal.. ok ke tak e-side/ d-side yg prob tu..hah~ kami bedua tggu kat kabinet..yang En A.Razak tadi tolong kat TNB kot..ke dp..tah..lol
lepas tu.. aku dijemput ke rumah Mr Ibrahim tuk makan tghari...hohoho.. mase kat rumah beliau.. aku diperkenalkan ngn pelbagai jenis NT(network Terminal yg digunakan bg premis2 ke ape ke)
...........................................................
haha!!!! pas makan!!! solat dah! mari ke Kampar!!!


ni gambar perjalanan kami.. kami ikot Bali.. lol.. bukan kat Indonesia tu.. tapi Kampung Bali~ kampung Cina ..tp ade gak Malay yg dok sana~


mase perjalanan..sembang2..bla2 .. bla2... bla2.. yada2 yada2. saya ditunjukkan tempat dimana kawasan yg byk burung bile lepas hujan.. lol... tapi.. mase tu mane ujan..so..tade la byk sgt.. TAPi!!! aku terkejut!!! sebab nampak korang!!! ( yg tgh baca blog ni ) tgkla.. siap pandang2 aku lak.. taula nak mintak sign~

...............
...........................fiuhh fiuuhhhhh~~~










...........................................~ ( bunyi angin bertiup~)



pergh..korang(yg tgh bace) bersama kawan2 eh???? ..LOL... ~ haha.. jgn mara~ dont get angry k~... saya bergurau.. sebenarnya aku nampak kerbau~ byk lak kerbau tu~



k k teruskan perjalanan~



hah~ da sampai di Kampar..~



pergh.. ni MDF Kampar..lg besar dari BG. tapi byk slot masih kosong... hoho.. kalo kat KL tahle..sure lg besar~

mase kat Kampar.. Mr Ibrahim nak wat docket DATA for kedai Sport Toto..LOL.. erk sport toto~!!cis~

kedai tu kat mambang di awan. mambang di awan??? perghh lu ingt wa gurau hapa??? haha.. kat Perak mmg ade tempat nama MAMBANG DI AWAN.

tapi kami test dulu dari ibusawat Kampar.. tak pegi pon kedai toto tu~ (cis toto! haha)

ni lapis2 of minimux

ni mase nak pasang NT.. test dari sini lu~ pastu configure guna software... cucuk coaxial cable ke port yg dihubung dari PCM.

lepas configure.. call KL..biar dorng monitor satu hari ni.. kalo ok.. maknenye kat end point ade prob la.. pas keje ni..rest2 jap kat ANO Kampar ni.. lepak2..hah~! da byk gambar aku amik..tetibe terjatuh lak HP.. pastu takleh da snap pic..dem.. hampe~ macam2 care perubatan kuno aku buat (hentak2 la ) ... tapi tak bejaya.. ok..rest2..pi solat and den pi minum petang~

pastu balik~ hohoho~~~ lupe nak cite~kat Kampar ada 4 dak praktikal gak.. 3 aweks 1 laki.. hoho..bahagie nye~ lol.. aku pemalu.. tp awek2 tu cam peramah lak..ajak aku mkn kueh lak..

p/s: ade gambar yg tidak dapat disiarkan..lol.. takkan nak taruk sume.. terutama yg terlalu teknikal.

p/s2: kalo ade rezeki sok...ikot En A.Razak lak.. nak tgk yg NT tadi...

p/s3: sampai umah..camera ku dah ok..alhamdu lillah...

p/s4 : sori for tulisan2 spastik ni.. lol...jgn ambil pusing~ bertemu di lain kali~ lol~ wassalam...

No comments:

Post a Comment